The Caribbean Dictionary

sweat rice
1 definition
96
Noun
A ritually prepared meal of rice intended to trap (tie) a man in a romantic relationship. Women prepare the meal by cooking rice and squatting over the steaming pot allowing the mix of condensation and bodily juices to "sweat" into the rice.
Synonyms
Tags
food, pg
Pictures
sweat rice
CJL Nov 30, 2013
Me!!!
Allison E Daniels Jun 21, 2014
Channel rice!
schwana man Oct 22, 2014
It's a common tradition in haiti especially from what I hear.
AKKS Apr 25, 2015
Weh di ass?!?!?!?
Richard John May 29, 2015
LMAO I love the variety on this site
ferge Jun 15, 2015
this is hilarious
Trinigal Aug 03, 2015
Squatting over steam is also a so-called remedy for inducing labour! Who the hell thinks of these things!?
candytt Aug 11, 2015
no comment
Eboni Fiyah Nov 13, 2015
...isn't it the same juices he getting when he eat you out? Spare me the heat please.
Sagaboy Nov 18, 2015
im looking at this comments believe this is true ask any old timer from back home they do this for real and it has woked...
Lmfao. Why squat over Nov 19, 2015
Cheers to the women that don't need to do that shit to hold their man. I was told about this and I didn't know what it was until now ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚lmao
Magaman Dec 10, 2015
Wah de A$$ is right!!! All I know is Trini Women REAL good in the Kitchen glad them never cook fuh me first doh! But if a man would tek food from a woman he don't like she already got he.
Vanessa Mar 02, 2016
NO IT IS NOT TRADITIONAL IN HAITI TO SWEAT SOMEONES FOOD SCHWANA MAN
sunii Mar 25, 2016
Lmao..I've never heard of this before
Leanie Mar 25, 2016
Worthlessness!
Lol May 02, 2016
I heard about it from this channel on youtube name lexo tv .
John mon Jun 08, 2016
Nasty,nasty,nasty
Lizzy Jun 09, 2016
I always thought sweet rice was rice cooked with granulated sugar.....never ate it but heard of it....so to hear it's when a woman steams her va-jay jay over it is just madness
Sheemz Jun 22, 2016
Lizzy it's not sweet rice it's sweat rice
peekaboobaby Jul 15, 2016
Some Caribbean men aren't accustom to eating pum, so that's why you would sweat the rice. Also why I don't want my man eating food I didn't make.
Horny-coco Feb 20, 2017
Never heard of this make me laugh lol ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Baby gal Feb 21, 2017
Who does ''tis thing it's madness. I keep my man with out this sweat rice. Come on man
Kacy Adams Feb 21, 2017
Jah knw in this life mi say, it keep surprising mi how can cirtain people do this
Bobzy Feb 21, 2017
That's too much salt for one person
Grace Feb 22, 2017
I just saw this on @jaiifrais page on instagram
Brown Feb 23, 2017
Nonsense
Amanni Feb 23, 2017
Lmboooooooo it works tooo! Fellas be careful !
Bellamy Feb 24, 2017
WITCH!!!
Freaky dick Feb 25, 2017
It a kind & friendly Person from Grenada, West Indies #Greenz
Freaky dick Feb 25, 2017
What the hell #Lmao
Makeisha Mar 05, 2017
Ewwwww... What The Hell?!? So He Ain't Tasting That Juice When He Eating You Out Huh...
Iris Mar 05, 2017
Nooooo!!!! That is nasty!!!!!!! How u get up on the stove though??? And why isn't there an American flag on here?
reds Mar 26, 2017
lmao does that reallywork
Givinco May 11, 2017
YOU DON'T WANNA KNOW
Edith Jul 01, 2017
da pure fockry.
Shera Jul 15, 2017
That's crazy
Daffy Duck Jul 24, 2017
Dethpicable!!
Jane Sep 17, 2017
I squat den my man put face under den we both eat sweat rice we fall both love
Robert Nov 12, 2017
It cuts across all cultures and in the Spanish Caribbean its done mainly with coffee or "vajayjay water"(don't ask) as the the prime ingredient to tie the man down...it also exists in some form or other in Southern Italy as well.
Daffy Duck 1 Nov 19, 2017
Dethspicable !!
Cyber Feb 22, 2018
WTF๐Ÿ˜ฒ๐Ÿคค
Cyber Feb 22, 2018
๐Ÿ‡ฌ๐Ÿ‡พ
Troll saint Feb 23, 2018
Wtf!!! Mehn you'll must be crazy thinking this is cool.
Syntax error Feb 23, 2018
I came to read comments.
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ Feb 23, 2018
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿค”
drdaddy Feb 23, 2018
Ew
LMFAO Feb 24, 2018
I saw that on FB a while ago and I came to check if that was a thing
Olivia Feb 25, 2018
Wow .
Candy Feb 25, 2018
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
'vajayjay water' Feb 27, 2018
what kind of obeyah is this, if you need to drip in his rice he aint for you, go get a man who wants u and stop poison the ppl dem pickney
Prince oj Mar 01, 2018
Well watch skunt hayyyyy
Nikki May 11, 2018
People do this all over the Caribbean. It IS real.
Gangland May 26, 2018
Pu$$y food
Stacy May 27, 2018
This shit is real. Grew up hearing about this .
Pedro Jun 02, 2018
One time for D.R๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ด
Lee lee Jun 06, 2018
Isa Love spell lol
Ash Cash Jun 16, 2018
so i jut put the mock pan it ??
Jaime Lake Aug 31, 2018
Haha
Anne Oct 04, 2018
It can be metaphorical, meaning that a lady has mysteriously made a man love her, so incredibly, that magic must be involved.
Gotuboi Oct 22, 2018
Ehehh wah dis nastiness
Swb Oct 29, 2018
This na true.. Never hear bout this inna vincy
Keke Dec 15, 2018
What if he was the one who cooked it & I sit over it, does it still work? And how long should I sit over it?
da boss Dec 16, 2018
lmfao๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Jay Jay Jan 07, 2019
This shit is unsanitary cause thatโ€™s booty sweat too but how is it everyone is acting like they donโ€™t no about โ€œStay Homeโ€ they have many obeah rituals you can perform to trap a mate. Iโ€™ve never had to or ever will but thereโ€™s an even more nasty American version I heard of that involves blood, spaghetti or red beans and rice. Gotta be careful who you eat from out there, u never
Vic Feb 28, 2019
Eewwwwww!!!
Freelancer Feb 28, 2019
This is some weird shit ....how is that food gon taste ๐Ÿ˜ฉ
Mia Mar 06, 2019
No american flag because its not on the list, I am from the US and I am absolutely disgusted by this. I pray no man I choose to date sees this. He may never eat my cooking.
Mya Mar 07, 2019
Disgusting
ZoeLando Mar 07, 2019
Yโ€™all nasty as F*CK
René Olivierre Mar 09, 2019
Thank goodness I married a woman who doesn't engage in this filthy fuckery. Wow! This is some real juju business here!
Briana Mar 12, 2019
Nobody donโ€™t do them things here
Jovial Mar 12, 2019
Yea
Hot stinga Apr 13, 2019
๐Ÿคฆ๐Ÿพโ€โ™‚๏ธ
Betty George Jun 26, 2019
Sometimes u have to do dis to keep dem cause most of dem runs around and dem take u for granted and dem bring home sick for u even ur married husband he does take u for granted. Don't trust no flesh
Chelsea Oct 13, 2019
Lmfaoooo I swear somethibg wrong with done people inno
lacianega Nov 13, 2019
nigga got exzima
Babygirl Mar 24, 2020
This is crazy canโ€™t believe people still do this just to trap a man that donโ€™t want to be trapped period!!!!
Nia Sep 24, 2020
Weyyyyyyyyy boiiiiiiii
Nia Sep 24, 2020
Woy
5289 Oct 16, 2020
lmaooo, so here in the Cayman Islands, they always saying that the Spanish woman here takes the Cayman man from the Cayman woman by doing this.... lol I say that if you ga skin out ya pum, pum and make heat from cooked rice make ya front sweat over it and have to give it to man, then u doing too much! Make that worthless man go on about his business and love ya damn self! No f-ing way LMFAO!!!!
Tygus Feb 24, 2021
๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜…๐Ÿค”
Deonte Feb 26, 2021
If that worked all these baby mother issues in Caribbean families would have been long resolved. Observe 85% of Jamaican women re single mothers; majority baby mothers to 2-3 men to be conservative. And they have been cooking and sweating their rice these whole time ๐Ÿ™„๐Ÿคฎ
Unati Feb 26, 2021
And what about the sauce or gravy to yarm di rice?
Emerald Mar 05, 2021
Would try this
Kaya Mar 09, 2021
Being Haitian and Dominican itโ€™s a real ting lol but sweet rice good
Juiccccy Mar 20, 2021
How do I prepare the rice?
Babyskello in yuh Mar 25, 2021
Meen want no girl with them puss stink up me food bai nun of that skunt duhz bare fuckery
Sannie Mar 29, 2021
Thatโ€™s a Haitian thing I heard......disgusting
Marissa Apr 17, 2021
I told this to my man and he is now convinced I did this to him. ๐Ÿ˜‚ bishhh, I did no such thing!
Ikeisha Apr 30, 2021
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ
iRomeo Aug 14, 2021
This some nasty dutty shit.
Naya Aug 16, 2021
I Always hearing about this โ€œhold yuh man sweat riceโ€๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ I just never knew it was really a thing.
Wright Aug 23, 2021
totally nonsense!
Kimberly Oct 11, 2021
Big Up Di Clean Nd Tight Pu$$y Gyal Nd Dem Who Donโ€™t Have To Do These Things To Keep A Man!!๐Ÿคช๐Ÿ’ซ
Bobby Oct 24, 2021
The classic sweat rice is prepared with a passion not to bring intimacy and romance but simply to create the beh beh man
Mya Nov 22, 2021
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
400